6 bodů pro úspěšnou reklamaci

Jak úspěšně reklamovat zboží? Stačí dodržet 6 těchto stručných bodů a šance na úspěch vaší reklamace se zvýší

Vážený zákazníku,

nejlepší reklamace pro Vás i pro nás je taková, která vůbec není. Reklamační proces není nic zábavného a ve finále možná ani není nutný. V následujícím textu popíšeme několik krátkých typů, jak si s problémem poradit, případně co zkusit, když vám věc nefunguje podle Vašich představ.

Před tím, než pošlete zboží na reklamaci:

  • Přečtěte si návod – Ano, je to někdy zdlouhavé, probrat se textem, ale rozhodně je to méně práce než reklamace zboží. Někdy ani není třeba číst návod, stačí se zeptat Googlu. Zjistěte si, jestli někdo jiný již neměl podobný problém a jak jej vyřešil.
  • Vyzkoušejte Reset do továrního nastavení – Reset léčí a postup, jak na to, se pro většinu přístrojů nechá snadno dohledat na internetu zadáním “AAA BBB factory defaults” (zaměňte AAA BBB za název Vašeho výrobku)
  • Zkuste jiný kabel, kombo, počítač, kytaru, efekt, pořadí efektů… – vylučovací metodou třeba zjistíte, že problém je úplně někde jinde.

Pokud tři zmíněné body nepomohly a problém se zařízením trvá, pak nezbývá než zadat reklamaci. Je velmi důležité, abyste správně vyplnili reklamační formulář. Jedině tak se potřebné informace dostanou k servisnímu technikovi. Informace sdělené telefonicky, případně emailem je velmi obtížné spárovat s vaší reklamací.

Při vyplňování formuláře dávejte obzvlášť dobrý pozor na tyto body:

  • Naši technici nejsou jasnovidci. Proto je potřeba, zejména u složitějších zařízení, dodat co nejvíce informací. Popište, jak máte věc zapojenou, jakou máte verzi OS, jaký preset zlobí, co je připojeno k čemu. Označte problémovou věc – Je velmi důležité, aby technik, který bude hledat závadu, věděl, na co se má zaměřit. Místo termínů jako „některé“, „občas“ zkuste popsat přesně „co“ a „kdy“. Pokuste se označit problémovou věc (klávesa, knoflík, jack…). Popište nám, co nástroj dělá a dělat nemá, nebo co nedělá a dělat má.  Popis typu “efekt nefunguje správně” nevypovídá nic o tom, jak se závada projevuje. Ideální je pořídit krátké video na youtube, které zachycuje závadu a link přidat do formuláře.
  • Pokud se závada projevuje pouze občas, je třeba zapsat jak často. Jestli se jedná o interval jednou za 5 minut, nebo 20 minut po zapnutí, nebo jednou za týden. Toto je zásadní informace, která téměř vždy chybí.
  • Pokud posíláte věc poštou – VELMI PEČLIVĚ ji zabalte. Zásilka musí vydržet pád z výšky 80cm! To se týká zejména velkých klávesových nástrojů (představte si, že vezou vaše piáno na stojato a ono spadne – obal jej musí ochránit). Hudební nástroj je obvykle křehká věc a byla by škoda, kdyby ji přepravce poničil. Reklamace zásilky je pak velmi zdlouhavá a může se stát, že neuspěje. Odpovědnost za správné zabalení zásilky nese ten, kdo zásilku zabalil.

 

Posíláte-li mlhovač, vylijte kapalinu.

Posíláte-li gramofon, sundejte závaží z ramínka.